Buddha tál karfiollal

By

 

Itt a legújabb mennyei recept  az EndoBlogtól!

Buddha tál karfiollal

Hozzávalók:

  • olívaolaj
  • kevés kókuszzsír
  • egy kis fej lilahagyma
  • 1 nagy csokor fodros kel, szára nélkül
  • adalékmentes só, őrölt bors, őrölt kömény
  • őrölt kurkuma, garam masala
  • fahéj
  • 1 kisebb fej karfiol
  • 1 kisbb édesburgonya, sárga húsú
  • 1 konzerv csicseriborsó, bio
  • konzerv kukorica
  • cékla  vagy lilakáposzta (elhagyható)
  • szezámmag
  • friss menta

 

Az öntethez:

  • tahini
  • juharszirup
  • egy lime frissen facsart leve

 

 

Így csináld:

Melegítsd elő a sütőt légkeverésesben módban 180 fokosra. Mosd meg a zöldségeket, a karfiolt szedd rózsáira, a kel vastag szárát vágd le, vágd kis hasábokra az édesburgonyát. Az édesburgonyát és a karfiolrózsákat  és a megpucolt, feldarabolt céklát hempergesd meg az olívaolajban, sózd, borsozd, és süsd elő a sütőben egy negyed órácskát.

Ezután forgasd át a zöldségeket, és mehet vissza még öt-hat percre a sütőbe.

 

Ekkor vedd le a hőfokozatot 140 fokosra, és add hozzájuk a fodros kelt és a hagymát, löttyints rá egy kevéske olívaolajat, fűszerezd sóval, borssal.

Innentől kezdve gyakran csekkold, mert nagyjából 8-10 perc alatt készen is van.  Vedd ki a tepsit, és rakd félre, amíg megcsinálod a többit.

Egy serpenyőben hevítsd fel a kevéske kókuszzsírt, tedd bele a csicseriborsót és az összes fűszert, majd alaposan kutyuld össze, hogy egyenletesen fedje a csicserit. Amikor megcsapja az orrodat a mennyei illat, és a borsószemek szép barnára pirultak, mehet ez is félre.

Az öntet következik, egy nagyobb tálban az összes hozzávalót keverd össze, ha túl sűrű, adhatsz hozzá egy kevéske vizet.

Most jön a művészet, az , ahogyan a  tálon elrendezed a zöldségeket.

A sült zöldség, a csicseri és a fodros kel nagyjából egyenlő arányban legyen jelen a tálon. Tegyél rá átöblített, megszárított kukoricaszemeket színesítésnek, vagy, ha nem használtál céklát, csempéssz a kompozíciódba egy kis lilát nyers lila káposztával.

Locsolj a tálra az öntetből, szórj rá szezámmagot és díszítsd friss mentával.

Egészségedre, jó étvágyat!

A LA FEMME- Egészségtudatos Nők Klubjában további receptek, tematikus hónapok várnak, interjúk, szakértők, zárt prémium blog a tagok számára, havi kérdezz-felelek Árvai Nórával, videók, munkafüzetek és még rengeteg meglepetés vár rád!